To był ciekawy tydzień dla społeczności projektujących strony internetowe. W3C po raz kolejny wymyśliło nowe logo HTML5, aby pomóc projektantom i programistom „powiedzieć światu”, że używasz HTML5. Logo zostało udostępnione także na naklejkach i t-shirtach.

Na oficjalnej stronie znajduje się „konfigurator”, który dostosowuje swoją orientację i pozwala na dodanie dodatkowych ikon, aby wskazać wsparcie dla różnych technologii, które stały się związane z HTML5.


Zgodnie z W3C Blog , cel logo można określić w następujący sposób:

Chcemy, aby było ono uniwersalnym bannerem dla HTML5, CSS, SVG, WOFF i innych technologii, które tworzą otwartą platformę internetową. Logo nie ma konkretnego znaczenia, nie ma sugerować, zgodności lub ważności, na przykład. Logo stanowi „platformę internetową” w pewnym sensie bardzo ogólnym.

To wszechogarniającą definicja spotkała się z wieloma sprzeciwami. Ponieważ nie wszyscy chcą sie zgodzić na zatarcie linii, które oddzielają technologie internetowe i które to logo ma reprezentować.

HTML5 (zapewne jest to coś, czego wszyscy chcemy), ale trudno przyjąć, że coś takiego jak WOFF , który jest formatem czcionek internetowych i nie ma nic wspólnego ze specyfikacją HTML5, będzie objęty znacznikiem „HTML5″. Podobnie, CSS3 nie leży w tym zakresie. Ale co ciekawe, można zauważyć, w cytacie z blogu W3C, że „uniwersalny banner” obejmuje „CSS” – tak, nie tylko CSS3, ale całe CSS. Dlatego też wielu ludzi nie jest zbyt szczęśliwych.